Mit csinál egy online marketing ügynökség?

Az online marketing ügynökségek napjaink információs cégei, melyek a marketing területén belül az online, vagyis internetes marketing területével foglalkoznak leginkább, vagyis az ügyfelekkel az online térben. Ezt a feladatot főképpen internetes technikák alkalmazásával végzik el, sőt, egy valamire való komoly ügynökség erre külön szakembereket alkalmaz. Az alábbi blogbejegyzésben megnézünk pár kiemeltebb szolgáltatást, amit egy online marketing cég általában meg tud adni a vállalkozásunk részére:

  • Keresőoptimalizálás (SEO) Optimalizálható a weboldalunk úgy, hogy az általunk kiválasztott keresőprogramok (hazánkban a legtöbb ember szinte csakis a Google-t használja a mindennapokban) találati listájában az a bizonyos, a vállalkozásunk eladásra kínált termékeire vagy szolgáltatásokra illő kulcsszavakra (ezek lehetnek egyszavas, vagy akár több szóból összetevődő kifejezések is egyaránt) történő keresés esetén minél több helyen jelenjen meg. Ha egy optimális kulcsszót választunk, és SEO-al megtámogatjuk, akkor az sem kizárt, hogy hosszú távon akár a ranglista élén is állhatunk. Azt fontos tudni, hogy elég sok türelmet kell belefeccölni ebbe a módszerbe, mert akár több hónapig is eltarthat, amíg érezzük az eredményeket, de garantáltan megéri rákölteni a pénzünket, energiánkat és az időnket, mert kifizetődik idővel.

  • Keresőreklámozás (SEA) Amennyiben rögtön szeretnénk eredményeket elérni, és tudunk is erre plusz kiadásokat betervezni, akkor a honlapunk ezen technika segítségével, költségek árán, az általunk kiválasztott keresőprogramok (ugye ez rendszerint a Google) találati listáiban a kiemelt találatok közé juthat be, hacsak nem rögtön a dobogós első helyre.

  • PPc hirdetések: A honlapunkra tereli át a forgalmat más, igen nagy látogatottságú honlapokról, amelyeken jól látható, kattintás alapú hirdetések vannak elhelyezve. Ennek a hirdetési fajtának az a legtetszetősebb prioritása, hogy csak abban az esetben kell pénzt kiadnunk érte, ha a tényleges rákattintás és oldalunkra való eljutás létrejött. Vagyis – szemben a banner hirdetésekkel – nekünk az nem kerül semmibe, ha valaki megpillantja a hirdetésünket, ránéz, de mivel nem érdekli, nem is kattint.

  • Közösségi média marketing (SMM): A vállalkozásunk termékeit, szolgáltatásait, valamint a weboldalunkat a népszerű közösségi oldalakon (Facebook, Twitter, Google + , Instagram) keresztül, jól irányított fizetett hirdetések alkalmazásával hirdetik, vagy esetleg, ha van rá igény, a fent említett közösségi hálókon létrehoznak egy oldalt a vállalkozásunk részére.

E-mail marketing: Az e-mail marketing nem egyenlő a spamküldéssel! Ez egy direkt stratégia, és ha valóban szakértő online ügynökség végzi, ez az egyik leghasznosabb marketingmódszer a vállalkozásunk népszerűvé tételére.

Webelemzés vagy webanalitika: Weblapunk, vagyis inkább a vele kapcsolatosan alkalmazott marketingstratégia hatékonyságának vizsgálata különféle választékos módszerekkel, bizonyos paraméterek (pl. látogatottság, látogatóink viselkedése az oldalunkon, konverziós arány, stb.) mérésével. A legismertebb, legkeresettebb szolgáltatás a Google Analytics, amely méltó a népszerűségéhez, mert igencsak hatékony.

Tartalom vagy content marketing:

Különféle, magas színvonalú tartalmak, úgy mint: szövegek, képek, videók és multimédiás anyagok folytonos biztosítása web – és ha van, közösségi oldalunk részére – a termékeink, ill. szolgáltatásaink iránti érdeklődés növelése és ezzel a profitunk serkentése céljából. Az imént felsorolt tartalmakból is a legkiemelkedőbb a szöveg: mert egy megfelelően megírt, érdekfeszítő és marketing nézőpontból is megfontolt (de lehetőség szerint nem tolakodóan marketingszagú) szöveg lehet az, ami a rekordszámú látogatót, vagy vásárlót vonzhatja be hozzánk.

Weboldalkészítés:

Nagyon fontos azt figyelembe venni, hogy honlapunk ne csak technikai, hanem marketing szempontból is átgondolt legyen, sőt, az a legjobb, ha a marketing szempontot helyezzük teljesen előtérbe. Vagyis ha az a célunk, hogy eladjunk, vagy csak valamit hirdessünk, akkor lehetőség szerint weboldalunk elkészítését ne valamiféle kóklerre bízzuk, aki nem ért a marketinghez, hanem sokkal inkább egy informatikus reklámszakemberre, de az a legjobb, ha egyenesen egy online marketing ügynökség webtervezőjére!

0 válaszok

Hagyjon egy választ

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vélemény, hozzászólás?